152 0 3 موبایل موبایل موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد فروشگاه اینترنتی دیجی یزد : موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد موبایل,Mobile Main Page,موبایل,Mobile موبایل
152 0 3 موبایل موبایل موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد فروشگاه اینترنتی دیجی یزد : موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد موبایل,Mobile Main Page,موبایل,Mobile موبایل 0 0 0 0 0 0 0
9 28
9:28-1403/1/10 1403 1 10 1403/1/10
152 0 0 0 3 موبایل موبایل موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد فروشگاه اینترنتی دیجی یزد : موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد موبایل,Mobile Main Page,موبایل,Mobile موبایل
-- --

گوشی موبایل هوآوی مدل Y5 Lite 2018 قهوه ای

Huawei Y5 Lite (2018) BROWN*

ویژگی های محصول

اندازه صفحه نمایش : 5.45 اینچ

پردازنده : Quad-Core Cortex-A53 CPU

توضیحات : باتری با ظرفیت 3020 میلی‌آمپر ساعت

حافظه داخلی : 16 گیگابایت

دوربین اصلی : 8.0 مگاپیکسل

دوربین سلفی : 5 مگاپیکسل

مقدار رم : 1 گیگابایت

دسته بندی : موبایل هوآوی
رنگ : مشکی


ناموجود

توضیح محصول
گوشی موبایل هوآوی مدل Y5 Lite 2018 قهوه ای

نقد و بررسی تخصصی Huawei Y5 Lite

 

درباره Y5 Lite

برند Huawei مدت های زیادی است که دوران طفولیت خود را، پشت سر گذاشته است. دوره ای که گوشی های ناشناخته ی ساخت این شرکت در تلاش برای معرفی خود به بازار روز دنیا، با سیاست مبتنی بر اقتصادی بودن در عین ساختار مطلوب، تقلا می کردند. امروزه اما Huawei، به عنوان برندی مطرح، گوشی های خوش ساخت و اقتصادی بسیاری را در رده های مختلف موجود، به بازار روز دنیا عرضه کرده است. از پرچم داران سرشار از شگفتی و زیبایی، تا میان رده های جذاب با عملکردی بسیار مطلوب، و حتی پایین رده هایی که پاسخگوی سلیقه افرادیست که قصد صرف هزینه ی بالا برای خرید گوشی نداشته و یا نیازی به قابلیت های خاص و رده بالایی برای موبایل خود احساس نمی کنند. یکی از این محصولات پرطرفدار، نسخه ی Y5 Lite است که به دست طراحان Huawei، در سال 2018 پا به عرصه ی دنیای پایین رده های خوش قیمت و دوست داشتنی این برند نهاد. هر آنچه محبوبیت این گوشی را رقم زده است، با هم بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

کیفیت ساخت و طراحی

Huawei در تلاش است که دنیاس پایین رده هایش را نیز به زیبایی و عملکرد مطلوب و آرگونومی مناسب مزین کند. این گوشی های اقتصادی برای رقابت با هم رده هایشان در برند های دیگر راهی جز بکارگیری مزیت های رقابتی البته در حد وسع دنیای خود ندارند. طراحان Y5 Lite نیز از این اصل غافل نبوده اند و تا حد امکان در جهت هر چه محبوب تر کردن این گوشی کوشیده اند. اما باید پذیرفت که رنج قیمتی پایین رده ها ما را بر آن می دارد که انتظارات خارق العاده ای از گوشی های موجود در این رده نداشته باشیم. Y5 Lite که از پرطرفداران این جمعیت محسوب می شود، با بدنه ای پلاستیکی و اما در رنگ هایی دوست داشتنی، و با وزنی معادل 145 گرم و قامتی کشیده، توانسته آرگونومی مناسبی را به کاربرانش هدیه دهد. این گوشی در ابعاد 146.5*70.9*8.3 وارد بازار روز گوشی های موبایل شد و با ظاهری معمولی اما عملکردی مناسب، نظر کابران بسیاری را به سوی خود جلب کرد. دوربین Y5 Lite مانند دیگر هم رده های برند خودش در قسمت بالایی سمت چپ پنل پشتی به همراه یک فلش تعبیه شده است. بیایید کمی جزئی تر با ویژگی ها و قابلیت های این گوشی خوش دست و خوش قیمت آشنا شویم.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش 5.45 اینچی Y5 Lite 2018، 73.8 درصد از پهنه ی پنل جلویی گوشی را به انحصار خود درآورده است. نمایشگری با حاشیه هایی که گرچه چندان هم کم نیست اما در دنیای پایین رده ها دور از انتظار نخواهد بود. این صفحه نمایش دارای پنل LCD است و کیفیتی مطلوب را ارائه می دهد. نمایشگر این گوشی با رزولوشن 720*1440 پیکسل این امکان را به کاربرانش می دهد که ویدئو ها و تصاویر و هر آنچه برر پهنه ی این نمایشگر در جریان خواهد بود، با کیفیت HD مشاهده کرده و تجربه ی زنده ای از جهان را در پیش روی خود داشته باشند. این نمایشگر Full View با توجه به رنج قیمتی Y5 Lite، نمایشگر مطلوبی به حساب می آید و نباید بر سطح کیفی آن خرده گرفت. پس اگر کارکرد معمولی با گوشی خود دارید و صفحه نمایشی خارق العاده به کارتان نمی آید، روی Y5 Lite 2018 حساب کنید و به جمع طرفداران بی شمار این نسخه از هوآوی بپیوندید.

 

دوربین

دوربین 8 مگاپیکسلی با حالت پانوراما، عکاسی با Y5 Lite را امکان پذیر می کند. دوربین Y5 Lite مانند دیگر هم رده هایش در نور مناسب عکس های رضایت بخشی را به کاربرانش هدیه می دهد. اما بنا بر وسع این رده، در نور کم، تصاویر ثبت شده توسط این دوربین کیفیت چندانی نخواهد داشت. قابلیت فوکوس خودکار این دوربین اما برای عکاسی در روز، نوید بخش عکس های دل پذیری خواهد بود اما دوربین سلفی گوشی از این قابلیت بی بهره است. به همراهی این دوربین، ماژول 5 مگاپیکسلی سلفی تعبیه شده است و به شما امکان می دهد که حتی در نور پایین نیز زیبا به نظر برسید. به کمک دوربین اصلی Y5 Lite می توانیم ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل را ضبط کنیم و از بازبینی آنها در زمان های دلخواه لذت ببریم.

 واقعیت این است که ما از Y5 Lite باید به اندازه ی قیمت پایین آن انتظار داشته باشیم. البته این نکته نیز قابل چشم پوشی نیست که عملکرد این گوشی در دنیای خود مطلوب است و طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب می کند.

 

باتری و عملکرد

باتری 3020 میلی آمپری تعبیه شده در Y5 Lite، با توجه به سخت افزار این گوشی پرطرفدار، نیاز کاربرانش را به خوبی تأمین می کند. رزولوشن صفحه نمایش Y5 Lite گرچه فوق العاده نیست اما عمر طولانی باتری این گوشی، تا حد زیادی به لطف سطح رزولوشن نمایشگر آن است. پس هر چقدر که می خواهید از استفاده ی این گوشی لذت ببرید و به این زودی ها نگران خرابی باتری گوشی تان نباشید.

Y5 Lite 2018 از اندروید نسخه GO اوریو 8.1 در ساختار نرم افزارش بهره برده است. بنابراین اجرای برنامه های معمول به روانی صورت گرفته و Y5 Lite را با عملکردی مطلوب در برابر کاربرانش روسفید کرده است.

پردازنده ی 4 هسته ای MT 6739 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز در قلب Y5 Lite می تپد تا این گوشی بتواند به خوبی از پس انجام کارهای روزمره برآید. پردازنده ی گرافیکی PowerVR GEB100 نیز عملیات پردازشی گوشی را در حد انتظار از یک پایین رده ی خوش ساخت به تکامل می رساند. با این حساب می توانید بازی های سبک مورد علاقه تان، البته نه با سرعت و گرافیک بالا را نصب کنید و از اجرای آنها لذت ببرید.

Y5 Lite 2018 با برخورداری از رم 1 گیگا بایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایت، فضای مورد نیاز برای خلق آلبوم دیجیتالی خاطرات به یاد ماندنی تان را فراهم می کند. البته که در صورت نیاز به حافظه بیشتر همچنان امکان ارتقای میزان حافظه تا 256 گیگابایت به کمک micro SD مهیاست. یکی از نقاط قوت Y5 Lite دو سیم کارته، تعبیه 3 شیار جدا برای سیم کارت ها و یک کارت حافظه ی داخلی است. بنابراین micro SD  با جایگاه مجزایش برای حضور منجر به حذف یکی از سیم کارت ها نخواهد شد.

جک 3.5 میلی متری هدست تعبیه شده در ساختار Y5 Lite نیز به کاربرانش این امکان را می دهد تا بدون نیاز به هزینه کردن برای خرید تبدیل، بتوانند از هدفون و هندزفری بلوتوثی استفاده کنند.

اسپیکر تعبیه شده در این گوشی نیز با صدای Responsive نویزهای اطراف را تا حد بالایی کم میکند. اما بهتر است به تنظیمات خودکار صدای Y5 Lite اعتماد کنید تا به شما کمک کند در شرایط شلوغ و پر از سر و صدا نیز واضح و دلپذیر بشنوید.

 

جمع بندی

اگر در جستجوی یک گوشی مناسب برای انجام کارهای معمول خود هستید و سطح انتظارات و نیازهایتان، به خوبی با یک پایین رده ی خوش قیمت برآورده می شود، Huawei Y5 Lite 2018 انتخاب مناسبی خواهد بود. شاید بتوان بزرگترین نقطه قوت این گوشی را برخورداری از ویرایش GO اوریو سیستم عامل اندروید دانست. به طوریکه بتواند پاسخگوی نیازهای کاربران باشد. به جرأت می توان گفت این گوشی توانسته به خوبی از لحاظ قیمتی حتی با پایین رده های برند خود رقابت کند. پس اگر یک گوشی کار راه انداز جوابگوی خواسته هایتان است، با Y5 Lite نگرانی از صرف هزینه های هنگفت برای خرید گوشی را کنار بگذارید.

آگاهی، انتخاب درستی را به ارمغان می آورد.

ادامه مطلب

فیلم محصول
Label

70,986,000
68,918,000
تومان