152 0 3 موبایل موبایل موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد فروشگاه اینترنتی دیجی یزد : موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد موبایل,Mobile Main Page,موبایل,Mobile موبایل
152 0 3 موبایل موبایل موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد فروشگاه اینترنتی دیجی یزد : موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد موبایل,Mobile Main Page,موبایل,Mobile موبایل 0 0 0 0 0 0 0
8 15
8:15-1403/1/10 1403 1 10 1403/1/10
152 0 0 0 3 موبایل موبایل موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد فروشگاه اینترنتی دیجی یزد : موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد موبایل,Mobile Main Page,موبایل,Mobile موبایل
-- --

گوشی موبایل هوآوی مدل Y6s-رم 3 گیگابایت-ظرفیت 64 گیگابایت-آبی

Huawei Y6s - 64G -Ram 3G - BLUE

ویژگی های محصول

اندازه صفحه نمایش : 6.09 اینچ

پردازنده : Octa-Core Cortex-A53 CPU

توضیحات : باتری با ظرفیت 3020 میلی آمپر ساعت

حافظه داخلی : 64 گیگابایت

دوربین اصلی : 13 مگاپیکسل

دوربین سلفی : 8 مگاپیکسل

مقدار رم : 3 گیگابایت

دسته بندی : موبایل هوآوی
رنگ : آبی


گارانتی: رجیستر شده با 18 ماه گارانتی اصل شرکتی

ناموجود

توضیح محصول
گوشی موبایل هوآوی مدل Y6s-رم 3 گیگابایت-ظرفیت 64 گیگابایت-آبی

نقد و بررسی تخصصی Huawei Y6s

 

درباره Y6s

خانواده Y از برند محبوب هوآوی، کاربران بسیاری را مجذوب اعضای دوست داشتنی خود کرده است. سیاست مبتنی براقتصادی بودن این شرکت چینی تبار، در کنار ساخت محصولاتی با آرگونومی بالا و ساختار مناسب، کمتر کاربری را در انتخاب گوشی تلفن همراه به سوی خود جذب نخواهد کرد. این شاید، از اصلی ترین دلایل سرعت گرفتن پیشرفت هوآوی چند سال اخیر به شمار آید. سرعتی که در بسیاری موارد توانست با نسخه هایی از برندهای با اصالتی چون سامسونگ، به رقابتی پایاپای بپردازد.

در ژانویه سال 2020، هوآوی، عضو جدید سری Y را به طرفدارانش معرفی کرد. نسخه ای دوست داشتنی، با قیمتی مقرون به صرفه و ساختاری ارزشمند که با عنوان Y6s نام گذاری شد.

این گوشی هوشمند، نسخه به روز شده ی برادر خود Y6 به حساب می آید.

Huawie توانست بار قبای هم سطح خود از لحاظ کیفیت ساخت و طراحی، برچسب قیمتی جذابی را به مزیت های رقابتی خود بیفزاید.از این رو شاید مقایسه ی Y6s نیز با رقبا هم لول دیگربرندها، چندان هم خالی از لطف نباشد. هر آنچه در دنیای این گوشی دوست داشتنی می گذرد را به شما خواهیم گفت تا در صورت تمایل با نگاهی آگاهانه بتواند آن را در مقام قیاس قرار دهید و انتخاب هوشمندانه تری را رقم بزنید.

خبر خوب در مورد Y6s اینکه، این گوشی از تمامی سرویس های گوگل، پشتیبانی می کند. بنابراین با گوشی مدرنی روبه رو هستیم که بر آن، Gmail،You Tube  و بسیاری از اپلیکیشن های کاربردی از پیش نصب شده اند. برای سیر در دنیای Y6s با ما همراه شوید.

 

کیفیت ساخت و طراحی

با نگاهی به Y6s، با طراحی روبه رو می شویم که الهام گرفته از سبک طراحی گوگل است. قاب پشتی گوشی با دو طیف جذاب از یک رنگ جان گرفته است. بخش پایینی این پنل کم رنگ تر و کدر تر از بخش بالایی است تا زیبایی بدنه Y6s را در نگاه کاربران دو چندان کند.

جنس فریم اصلی گوشی و هم چنین قاب پشتی از پلاستیک است. تلفیق این بدنه پلاستیکی با پوشش شیشه ای گسترده بر پنل جلویی، برای یک گوشی میان رده رو به پایین، چندان دور از انتظار نیست. باید به این نکته اشاره کنیم که پوشش شیشه ای پنل جلویی گوشی، در مقابل خط و خش چندان مقاوم نیست. بنابراین برای محافظت از آن پیشنهاد می کنیم که از یک گلس مناسب استفاده کرده و شیشه ی حساس Y6s را در امان نگه دارید. استفاده از یک گارد محافظ برای بدنه گوشی نیز، آن را از خطرات احتمالی و ایجاد لکه ایمن نگه می دارد.

بر پهنه ی این پنل دورنگ و شیک، یگانه لنز دوربین Y6s به همسایگی فلش LED در آمده است. این سنسور، در نیمه بالایی پنل پشتی، چپ ترین قسمت را برای دعوت شما به عکاسی، برگزیده است. اما جمعیت مستقر بر این قاب، به همبن جا ختم نمی شوند.

گارد امنیتی حسگر اثر انگشت نیز با حفظ فاصله مناسب از دوربین، در بخش میانی این پنل سکنی گزیده تا با حضور خود به شما اطمینان دهد که با خیالی آسوده محتوای شخصیتان را در Y6s نگهداری کرده و هر زمان که نیازمند به دسترسی باشید، اثر انگشت منحصر به فردتان به آسانی قفل گشایی را انجام دهد. این سنسور، در بیشتر مواقع عملکرد مطلوبی از خود بر جای می گذارد، اما ممکن است گاهی با تاخیر و لگ مواجه شده و شمارا ناچارکند چندین بار انگشت خود را بر حسگر مربوطه قرار دهید.

Y6s 150 گرمی، در ابعاد 156.3*73.5*8 میلی متر، به دنیای میان رده های هوآوی محبوب پای گذاشت تا با وزن سبک خود، به کاربرانش نوید استفاده ای طولانی مدت، بدون ایجاد احساس خستگی در دستان را نوید می دهد.

سوکت 3.5 میلی متری دوست داشتنی هندفری نیز در Y6s تعبیه شده است. درگاه شارژ اما از نوع  micro USB است. در گاهی قدیمی که البته برای گوشی با این رنج قیمتی چندان هم دور از انتظار نیست.

اما گشت و گذار در ساختار Y6s به شما نگاهی با زاویه ی دید وسیع تر خواهد داد تا بتوانید گزینه ی مناسب با معیارتان را پیدا کنید.

 

صفحه نمایش

تمام آنچه در دنیای درونی گوشی های هوشمند می گذرد، صفحه نمایش آنها به جریان خواهد افتاد. نمایشگر Y6s در نوع خود، توانسته کاربرانش را از خود راضی نگه دارد. صفحه نمایش این گوشی مقرون به صرفه و زیبا، حدود 79 درصد از پنل جلویی را تسخیر کرده است.

نمایشگر 6.59 اینچی این گوشی، با رزولوشن 1520*720 پیکسل و تراکم پیکسلی 282 پیکسل در هر اینچ، محتوا را با کیفیتی مطلوب به نمایش می گذارد. طراوت و سوزندگی آنچه بر پهنه ی این صفحه نمایش جاریست، در کنار کنتراست قابل قبول و شارپنس مطلوب، تجربه تماشای فیلم و انجام بازی های مورد علاقتان را لذت بخش تر خواهد کرد.

این پنل IPS LCD ، جز در مواقعی که زیر مستقیم آفتاب، در حال استفاده از گوشی مستقیم، در بقیه موارد تقریبا دید مناسبی را در اختیار کاربران قرار می دهد. با توجه به اینکه هر چه پنل نمایش  در تولید روشنایی، مقتدرانه تر عمل کند، استفاده از آن و در مواقع مشاهده ی محتوای دلخواه کاربران در محیط های باز که تابش نور خورشید را خواهیم داشت، راحت تر صورت خواهد گرفت، می توانید برای بهبود دید محتوای نمایشگر Y6s در چنین شرایطی، روشناییی را از قسمت تنظیمات روی میزان 100 درصد انتخاب کنید تا به این صفحه نمایش امکان دهید، عملکرد مطلوب تری از خود نشان دهد.

با پرسه زدن در دنیای گوشی های هوشمندی که از لحاظ قیمتی با Y6s برابری می کنند، خواهیم دید که اکثر نسخه های هم سطح برند های دیگر، از پنل  TFTبرای نمایشگر خود بهره برده اند. با این حساب هوآوی با بکارگیری  IPS LCD در Y6s تا حدودی برتری این نسخه میان رده بر رقبایش را ثابت کرده است.

صفحه نمایش Y6s، در نوع خود عملکرد خوبی را نشان داده و کاربرانش را به تجربه کاربری دلنشینی دعوت کرده است.

 

دوربین

دوربین، دریچه ای برای ثبت ناب ترین لحظات زندگی، تکنولوژی دلپذیری برای به بار نشاندن آلبوم خاطراتی که روح آدمی را جلا می بخشد.خوشا دنیای فناوری که پس از دوربین های تخصصی عکاسی که دسترسی به آنها برای همگان مقدور نبوده، دنیای شگفت انگیز گوشی های تلفن همراه را بیدن دریچه های جذاب مجهز کرده تا عده بسیاری از مردم، بتوانند در سفر های ماجراجویانه و یا مهمانی های دسته جمعی، تصاویری سرشار از سرزندگی را جاودانه کنند.

امروزه، گوشی های هوشمند در هر رده، گرچه با امکانات و قابلیت ها و کیفیت متفاوت، اما در اغلب نسخه ها مجهز به دوربین های عکاسی هستند، حال گاهی با قدرت لنز های ستارگان و گاه در سطح میان رده های رو به پایینی که البته لذت یک عکاسی معمول رو به کاربرانش هدیه خواهندبخشید.

Y6s، از جمله گوشی های هوشمندی است که از یگانه لنز 13 مگا پیکسلی بهره می برد. این دوربین بر سمت چپ پنل پشتی دورنگ و زیبای این نسخه از خانواده Y ، سکنی گزیده است. گرچه Y6s از چندین لنز بریا دوربین خود برخوردار نشده، اما  Huawie کوشیده است در جهت ارتقای سطح کیفی تصاویر ثبت شده توسط این دوربین، به واسطه امکانات نرم افزاری، قابلیت تنظیمات حرفه ای را برای Y6s به ارمغان بیاورد. این اقدام هوشمندانه، در میان رقبای هم سطح این اسمارت فون دوست داشتنی کمتر به چشم می خورد. بدین ترتیب با جابه جایی بین تنظیمات پاناراما، عکسبرداری پرتره جلوه خواهد کرد. امکان ضبط ویدئو با کیفیت  FHD و با نرخ 30 فریم بر ثانیه نیز فراهم شده تا خاطراتتان سرشار از روح زندگی بر آلبوم دیجیتالی مدرن و دوست داشتنی شما، جریان یابند.

به همراهی این لنز، دوربین سلفی 8 مگا پیکسلی Y6s، به عنوان یگانه سنسور سلفی گوشی، در قسمت میانی بالای صفحه نمایش، در جایگاه ناچ،حکمرانی می کند.این لنز مجهز به حالت  Beauty Mode که اگر علاقه به روتوش خودکار عکس های سلفی خود هستید، انتخاب این گزینه راهکار پیش روی شماخواهد بود.

در روشنایی روز و یا در مکان هایی با نور بالا، کیفیت تصاویر ثبتی هر دو دوربین، قابل قبول است، اما در تاریکی شب، و یا در مکان هایی با نورکم، عملکرد آنها کاهش می یابد. به گونه ای که شاید بزرگترین نقطه ضعف دوربین Y6s ، همین عملکرد ضعیف عکاسی درتاریکی است.

باید گفت اگر علاقه مند به عکاسی هستید و در خریدگوشی شخصیتان، دوربین معیار مهم و قبال توجهی است، بهتر است روی گزینه های دیگر حساب کنید. چرا که با Y6s، امکان عکاسی به صورت معمول فراهم است و دوربین این گوشی خوش قیمت، توان خارق العاده ای در ثبت تصاویر از مناظر مورد علاقتان را از خود نشان نخواهد داد. با این حال، آلبوم خاطراتتان با همراهی Y6s، سرشار از لحظات به یاد ماندنی خواهد بود. از عکاسی لذت ببرید.

 

 باتری

Huawie Y6s از یک باتری 3020 میلی امپر ساعتی برای حیات خود بهره می برد. منبع سوختی که چندان هم قدرتمند نیست، اما قدرت معمولی پردازنده ی گوشی و صفحه نمایشی که به اندازه کل وسعت پنل جلویی، پهناور نیست، خالی از لطف نبوده و Y6s را برای همراهی یک روز کامل حفظ خواهد کرد، بدون نیاز به سوخت گیری مجدد! البته این در شرایطی است که کارکرد سنگینی با گوشی نداشته باشیم، چرا که در این صورت به احتمال زیاد باتری به خطر افتاده و نیاز به شارژگیری مجدد را اعلام خواهد کرد.

Y6s، از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نمی کند. بنابراین بهتر است موقع استراحت، اتصال گوشی به شارژ را فراموش نکنید تا با کمبود وقت برای دریافت سوخت کامل مواجه نشوید.

چرا که احتمالا برای رسیدن از شارژ صفر به 100 درصد، Y6s حدود 100دقیقه از وقت شما را می گیرد.

هوآوی از درگاه micro USB برای شارژگیری این نسخه ی میان رده از خانواده Y خود بهره برده است.

 

عملکرد

ساختارنرم افزاری و سخت افزاری گوشی های هوشمند، تمام آن چیزی است که عملکرد دستگاه را رقم می زند. Y6s از نسخه اندروید 10 به همراهی رابط کاربری EMUI 9.1 پشتیبانی می کند. این رابط دوست داشتنی قابلیت های بسیاری را به صورت پیش فرض در اختیار کاربران قرار می دهد.

با این حساب با وجود مزیت های محبوب برای بسیاری از طرفدارانش، خیلی بهینه نیست. بستر نرم افزاری Y6s، عملکرد مناسبی را به بار می نشاند، تاخیر و لگ زیادی در اجرای برنامه ها وجود نخواهد داشت. گرچه احتمالا با افزایش حجم اطلاعات  ذخیره شده در حافظه ی داخلی، لگ بیشتری را براین بستر کشت خواهیم کرد!

Y6s در دو نسخه 32/64 گیگابایتی وارد بازار روز گوشی های هوشمند شد. بنابراین اگر از جمله کاربرانی هستید که به دانلود برنامه های زیاد و یا موزیک و بازیهای دلخواهتان علاقه مندید، نسخه 64 گیگابایتی، انتخاب هوشمندانه تری است تا علاوه بر برخورداری از فضای ذخیره سازی کافی، تاخیر کمتری را احساس کنید. طبیعی است که از یک گوشی میان رده رو به پایین، نمی توان انتظار عملیات پردازشی خارق العاده ای داشت.

Y6s از تراشه ی MT 6765   مدیاتک بهره برده است. چیپستی که کمی قدیمی شده است . این تراشه مرکب پردازنده ای 8 هسته ای است که قلب Y6s را به شماره می اندازد. پردازنده ای متشکل از 4 هسته ی 1.8 گیگاهرتزی و 4 هسته 2.3 گیگا هرتزی که همه از نوع  Cortex – A53 هستند. به همراهی این سیستم پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی  Poewer GE 8320عملیات پردازشی گرافیکی Y6s را بر عهده گرفته است.

Y6s با رم 3 گیگا بایت و با قابلیت ارتقای این میزان فضای ذخیره سازی با استفاده از کارت حافظه جانبی، شمارا در ذخیره محتواهتان همراهی می کند. با توجه به ساختار Y6s، می توان نتیجه گرفت که به احتمال زیاد در اجرای بازیهای سنگین با این گوشی، با کمی لک و تاخیر مواجه خواهیم بود. اما به غیر از این مورد، عملکرد این گوشی زیبا در وب گردی، تماشای فیلم و سریال و انجام بازی های سبک، کاملا رضایت بخش خواهد بود.

Y6s به عنوان یکی از اعضای متعلق به دنیای میان رده های روبه پایین، عملکرد مطلوبی به کاربران ارائه داده و پیروان بیشتری را به سمت خود جذب کرده است.

 

جمع بندی

وزن ایده آل Y6s در کنار طراحی الهام گرفته از گوگل، آرگونومی خوبی را برای این گوشی هوشمند رقم زده است. برخورداری از دو گارد امنیتی حسگر اثر انگشت و سنسور تشخیص چهره، ایمن ماندن محتوای شخصیتان را ضمانت می کند.

پشتیبانی از سرویس های دوست داشتنی گوگل نیز خیالتان را از یک تجربه کاربری دلنشین آسوده خواهد کرد.

Y6s از چندین لنز بریا عکاسی بهره نبرده، با این حال، در نوع خود عملکرد مطلوبی را در خاطره سازی برای کاربران خود، بر جای می گذارد، تا جاییکه تنظیمات نرم افزاری را بریا ارتقای سطح کیفی تصاویر به کار گرفته است تا لذت یک عکاسی دلنشین را به کاربرانش هدیه دهد.

ساختار سخت افزاری و نرم افزاری، دوربین، صفحه نمایش و البته میزان طول عمر باتری، گرچه به پای میان رده های رو به بالا و یا ستارگان حیرت انگیز نخواهد رسید، با این حال در حدی که بتواند رضایت کاربرانش را جلب کند، عملکرد خوبی خواهد داشت.

به طور کلی اگر قصد صرف هزینه های هنگفتی برای خرید گوشی ندارید ، اما کیفیت و طراحی زیبا، برایتان اهمیت دارد، Y6s را به عنوان گزینه ای مناسب بررسی کنید.

آگاهی، انتخاب درستی را به ارمغان می آورد.

ادامه مطلب

فیلم محصول
Label

70,986,000
68,918,000
تومان